Hoe jezelf onderscheiden in een sterk competitieve markt? Door de lat hoger te leggen met een innovatief concept en een boodschap die buitengewoon herkenbaar is voor je doelgroep. Voor Ceres Pharma scoorden we met een opvallend nieuw product en een al even opmerkelijke campagne. Let’s limbo! 

Concept met een knipoog

Met Silix® Actiflex, een voedingssupplement op basis van silicium, wil Ceres Pharma vooral senioren met problemen aan het kraakbeen, de pezen en gewrichten voor zich winnen. Maar hoe doe je dat? Onze creatives kraakten de harde noot en bedachten een positief verhaal: “Sinds ik de lat hoger leg voor mijn pezen en gewrichten … legt mijn vrouw de lat steeds lager.” Met het knipoogconcept laten we op een speelse manier zien hoe silicium het verschil kan maken. Ken je de limbo al?

 

Dynamische tools make it move!

Om de boodschap kracht bij te zetten, creëerden we een beeld dat zowel statisch als in motion impact heeft. Dus op print tools én in video. Na flink wat denkwerk, concepting én planning, trokken onze art director, videograaf en fotograaf naar de shootlocatie: een typisch Belgische tuin. Ons perfect gecast seniorenkoppel nam de uitdaging van de limbo aan en zorgde voor een memorabel en visueel sprankelend resultaat

De challenge? De doelgroep overtuigen dat het supplement hen helpt actief te blijven.

Top of mind bij senioren

De deliverables? We blikten een leuke campagnevideo in, zowel in het Frans als het Nederlands, evenals een kortere remarketingversie. Daarnaast werkten we het conceptbeeld ook uit voor gebruik op diverse online en offline communicatietools die vanaf nu Silix® Actiflex top of mind moeten houden bij senioren.