TotalEnergies staat wereldwijd gekend als leverancier van olie, biobrandstoffen, aardgas en groene gassen, hernieuwbare energie en elektriciteit. Om de veiligheid op de werkvloer te stimuleren, creëerden we een campagne die in één oogopslag duidelijk was.

Visibiliteit over alle sites heen

TotalEnergies wilde het bewustzijn van veiligheid vergroten met een duidelijke en samenhangende veiligheidscampagne. Dat voor alle 4500 werknemers in Antwerpen. En een impactvolle boodschap? Daar weten we bij D’M&S wel raad mee.

Go for zero

Het doel van de campagne: zero ongevallen. Klaar als een klontje? Total(ly) yes. We bedachten een opvallend campagnebeeld waarbij een werknemer in een met de vingers gevormde nul staat. Om het beeld te personaliseren voor elke site, gingen we ter plaatse fotograferen, in alle veiligheid. 

Campagne met impact

Om de boodschap succesvol over te brengen, zochten we naar een duidelijke communicatiestrategie over de sites heen. En we gingen all the way. Aan de hand van grote raamstickers, deurstickers, spandoeken, banners, posters en een grote totem kan je er gewoon niet meer naast kijken.  En om alles wat extra power te geven, creëerden we een social video in de lijn van het conceptbeeld om alle veiligheidsregels nog eens te benadrukken.  
 
Zichtbaar voor iedereen? Check! Boodschap duidelijk? Double check!

En het resultaat?

En of die er mag zijn. De veiligheidscampagne werd meteen een groot succes, wat leidde tot extra productie en zelfs uitbreiding van de campagne naar extra locaties binnen de sites. Zowel het conceptbeeld als de boodschap zelf toonden dat TotalEnergies de veiligheid van haar werknemers als prioriteit ziet. Missie geslaagd.