Bedrijven uit de apparaat- en machine­bouw doen al meer dan 35 jaar een beroep op Elipse voor betrouwbare en performante elektronische voedingen. Om het bedrijf duidelijk te profileren als dé power supply specialist, bedachten we een opvallend conceptbeeld dat we online en offline uitrolden. Crossmediaal, dus.

Beeld met stopping power

Zonder voeding geen power. Ons creatief team ontwikkelde een geanimeerd conceptbeeld met centraal een blauwe ON knop. Met een druk op de knop verschijnt de tekst ‘Always the perfect power supply solution’. Van copy tot fotografie en animatie: alles gebeurde in huis. Het beeld werd geïntegreerd in de website, een absolute eyecatcher die ongetwijfeld zorgt voor de nodige stopping power bij bezoekers.

Targeted direct mailing

Het conceptbeeld verwerkten we ook in een direct mailing met schuifkaart. Bij het openschuiven wordt een QR-code zichtbaar die de ontvanger leidt naar een landingspagina. Om het aantal leads en de ROI van de campagne te maximaliseren, maakten we vijf versies, telkens verstuurd naar een specifieke doelgroep (o.a. elektrische voertuigen en railway). Een persoonlijke en crossmediale aanpak die zijn doel niet miste.

Nieuwe brand guidelines

Tot slot: voor een uniforme en professionele uitstraling trokken onze designers de stijl van het conceptbeeld door naar alle huisstijldocumenten, waaronder presentaties en visitekaartjes, en stelden we nieuwe brand guidelines op, met respect voor het bestaande logo en de merkkleuren.